Invitasjon til søknadsveiledning hos Kulturrådet

Ny ordning for tidsskrift og kritikk – møte og søknadsveiledning mandag 19. august. Kl. 10:00 – 12:00  i Mølleparken 2 i Oslo

I anledning ny ordning og nytt skjema, inviterer Kulturrådet til søknadsveiledning i våre lokaler. Ansvarlige saksbehandlere vil sammen med kolleger fra seksjon for søknadsforvaltning svare på spørsmål og gå gjennom søknadsskjema.

Interesserte anmodes om å lese styringsdokumenter og gå gjennom skjema før møtet:

Møtet strømmes, og de som følger strømmingen vil også kunne stille spørsmål på nærmere angitt e-postadresse (følg med på Kulturrådets nettsider – kalenderhendelser).

Meld deg på her – frist fredag 16.8. kl. 12: https://response.questback.com/abmutvikling/veiledning19august

Enkel servering.

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.