Oppstart av Tekstallmenningen AS – tidsskrift- og småforlagssentralen

I disse krisetider er vi glade for å kunngjøre at det nye service-tilbudet for tidsskrifter er under etablering i Bergen, og at stillingen som daglig leder er utlyst. Både Fritt Ord og Kulturrådet har bidratt med 1,2 millioner kroner til oppstarten av Tekstallmenningen AS – tidsskrift- og småforlagssentralen. Norsk tidsskriforening er med i arbeidet og utformingen av det nye tilbudet.

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.