Påminnelse: Kopinorseminaret med tema "Norsk språk i høyere utdanning?"

Våren 2020 legges den nye språkmeldingen fram. Én av utfordringene er det som er i ferd med å skje i høyere utdanning, der norsk på flere områder erstattes av engelsk som undervisningsspråk. I samarbeid med Den norske Forleggerforening og Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforening inviterer vi til Kopinorseminaret 2020 og spør: Hva gjør vi med det?

Thon konferansesenter, Nansensalen, Universitetsgata 26, Oslo - Torsdag 27. februar, kl. 9–12

Påmeldingsfrist er onsdag 19. februar.

Disse får du høre på Kopinorseminaret 2020:

• Nina Teigland, seksjonssjef for fagspråk og språk i samfunn og høyere utdanning i Språkrådet
  • Arne Vestbø, generalsekretær i Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforening
  • Birgit Skaldehaug, leder av akademisk utvalg i Den norske Forleggerforening og forlagssjef i Cappelen Damm Akademisk
  • Jonas Økland, studentleder ved Handelshøyskolen BI og vara i sentralstyret til Norsk Studentorganisasjon
  • Politisk ledelse i Kunnskapsdepartementet er invitert

Programmet avsluttes med lunsj kl. 12. Seminaret er gratis, men påmelding er nødvendig.

Velkommen!

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.