Rekordpåmelding til tidsskriftprisen

Hele 27 tidsskrifter har meldt seg på som kandidater til prisen som Årets tidsskrift. Det har aldri vært flere påmeldte.

- Vi har fått en betydelig økning i antallet påmeldte til Årets tidsskrift, og det er svært gledelig at så mange vil delta i konkurransen, sier koordinator Tone K. Olsen i Norsk tidsskriftforening.

Olsen forteller at antallet påmeldte i tidligere år har ligger mellom 15 og 20.

- Det skyldes nok at vi fra og med i år har åpnet for priser i flere kategorier, legger hun til.

Nå begynner juryen sitt arbeid med å lese tidsskriftene og ikke minst å sette seg inn i begrunnelsene tidsskriftene selv har levert.

Nytt av året er at juryen kan gi en pris i såkalt Åpen klasse. Les mer om endringene i tidsskriftprisen her.

Prisen deles ut etter årsmøtet i Norsk tidsskriftforening, torsdag 28. april på Litteraturhuset i Oslo.

Dette er de påmeldte

Ambulanseforum

Apollon

Arr – Idéhistorisk tidsskrift