Søk støtte til nordisk nettverksbygging

Ønsker du å bygge nettverk mellom ditt og andre nordiske og/eller baltiske tidsskrift? Nå kan du søke støtte til dette.

Kulturkontakt Nord har nå utlyst muligheten for å søke om bidrag til nettverksbygning innen kunst- og kulturfeltet i de nordiske og baltiske landene. Søknadsfristen er 10. oktober 2012.

I utlysningen fremheves kjernen i et nettverk blant annet å være samarbeid med ulike aktører, å utvikle partnerskap og å lære fra hverandre. Et nettverk gir flere kontakter, utveksler erfaringer og utvikler kunnskap.

For å bygge opp under dette åpner Kulturkontakt Nord for støtte til både kortvarige (ett år) og langvarige (tre år) nettverk.

I det ettårige nettverket kan man søke om opp til € 25 000, og man kan få dekket inntil 70 prosent av utgiftene til prosjektet. Førstegangssøkende vil kunne gis denne støtten, og deretter vurderes for langvarig støtte dersom nettverket er velfungerende.

I det treårige nettverket er høyeste søknadssum € 150 000, noe som vil kunne gis som en delfinansiering på inntil 50 prosent av utgiftene.

Les mer om støtteordningen og forutsetninger på Kulturkontakt Nords hjemmesider (http://www.kulturkontaktnord.org/lang-sv/kulturprogrammen/mobilitetsprogrammet/stoed-till-naetverk).

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.