Stipend for redaktører og utgivere

Vi minner også om at Fagpressen har økt potten for stipender betydelig. Det er kun en utlysning i året.

Du kan søke stipend til prosjekter som har relevans i ditt arbeid, og som bidrar til økt kunnskap og kompetanse for det mediet du arbeider i eller for. Prosjektene skal som hovedregel være planlagt framover i tid. Fondsstyrene har myndighet til å avgjøre om det mulig å innvilge stipend til allerede gjennomførte prosjekter.

Informasjon finner du her.

Redaktører søker stipend fra Redaktørfondet, som har disse vedtektene.

Utgivere, journalister og markedsmedarbeidere søker stipend fra Utgiverfondet, som har disse vedtektene.

Fagpressens stipender er søkbare for alle rettighetshavere, både medlemmer og ikke-medlemmer. Det vil si at medlemmer i TF kan søke på begge disse stipendpottene.

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.