Støtte til egne tiltak i tidsskriftene

Norsk tidsskriftforening har satt av en pott på kr. 30 000,- til finansiering av tiltak i medlemstidsskriftenes regi. Det kan være kurs, seminarer eller lignende som tidsskriftet initierer og gjennomfører, enten alene eller i samarbeid med andre.

Det kan søkes om inntil kr. 10 000,- per tidsskrift. Tiltakene skal ha som mål å styrke kompetansen i drift av tidsskrift.

Ta gjerne kontakt med oss på telefon (Bente Riise 905 84 838 eller Tone K. Olsen 924 81 412) eller e-post: post@tidsskriftforeningen.no.

Antallet timer kunst og håndverk er redusert fra 20 prosent på 70-tallet til 12,5 i 2022. Den kunstfaglige kompetansen synker hos norske lærere. Barn med fag som tegning, musikk og dans som en del av sin skolehverdag, utvikler kognitive funksjoner raskere enn barn som har ordinær undervisning på skolen. Kunst og kultur er styrkedråpen for demokrati og kritisk tenkning. Fremtiden etterspør kreativitet som kompetanse.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.