Syn og Segn leitar etter nye sakprosastjerner

– Draumen er å oppdage morgondagens store essayist og forfattar, seier redaktør Bente Riise.

Tidsskriftet Syn og Segn har lyst ut ein essaykonkurranse for ungdom under 28 år som skriv nynorsk, med frist 10. oktober. Vinnaressayet blir premiert med 4000 kroner.

– Essayet er ein krevjande sjanger, men òg ein sjanger der forfattaren for brukt seg sjølv og vist fram kva han eller ho kan, seier Bente Riise, redaktør i Syn og Segn. Riise håpar at ein slik konkurranse kan vekkje skrivelysta og få uetablerte skribentar til å prøve seg. Ho presiserer at alle innsendte bidrag vil få ei skikkeleg vurdering, og at dette er ein gylden sjanse for dei som kanskje er litt usikre på eigen skriving, og som berre har lyst til å prøve seg. Essay tyder jo faktisk ”forsøk”.

– Tekstar som blir sendt inn bør kunne hamne under merkelappar som kultur, samfunn og politikk, og omfanget bør vere mellom 15 000 og 20 000 teikn med mellomrom. Elles er det ingen reglar. Vi vil at forfattaren sjølv skal brenne for noko og ha noko å fortelje. For å kunne nå ut i dagens mediekvardag er det viktig å ha ei sterk og sjølvstendig stemme, seier Riise. Ho ønskjer særleg at unge kvinner skal delta i konkurransen.

Syn og Segn kan neste år feire 120 års jubileum og heilt sidan starten har mange framståande skribentar, politikarar og forskarar debutert i nettopp dette tidsskriftet, som er det einaste allmennkulturelle tidsskriftet på nynorsk.

Bidrag skal sendast som vedlegg på e-post til b.riise@synogsegn.no før 10. oktober.

Museumsnytt arrangerer debatt 11. oktober: Hva skjer med Nasjonalmusset? Det nye Nasjonalmuseet er åpnet, og den viktigste kunstsamlingen i Norge er igjen tilgjengelig for publikum. Endelig! Men tilbake på Tullinløkka står det gamle, ærverdige Nasjonalgalleriet tomt. Hva skal vi gjøre med det?

Se info og program her.

Du kan bl.a. lese om dette: Fastleger med omstillingsevne. Fastlegenes evne til omstilling var viktig da koronapandemien var på sitt verste. Dette kommer frem i en fokusgruppestudie med 19 fastleger i Innlandet fylke. Legene opplevde at deres ansvar ble utvidet fra å gjelde egne listepasienter til å omfatte hele befolkningen. De så seg selv som en viktig del av kommunens helseberedskap.

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.