Verdensmagasinet X overlever

TF-medlemmet Verdensmagasinet X vil fortsatt kunne få økonomisk støtte fra Norad over den såkalte infostøtteordningen. Dermed er krisen avblåst og bladet som ble stiftet i 1991 og som kommer i fire utgaver årlig, blir ikke nedlagt.

Også fagbladet Bistandsaktuelt, som er medlem av Fagpresseforeningen, overlever etter at budsjettsalderingen tilbakeførte pengen som regjeringen foreslå å kutte til bladet.

Både Verdensmagasinet X og Bistandsaktuelt finansieres av Det norske direktoratet for utviklingsarbeid. Bistandsaktuelt eies også av Norad, mens Verdensmagasinet X er en forening hvor solidaritetsorganisasjonene Fellesrådet for Afrika, SAIH, Latin-Amerikagruppene og bistandsorganisasjonen Utviklingsfondet er medlemmer.

Neste utgave av Verdensmagasinet X, som er en spesialutgave med fokus på klimaspørsmål, kommer i postkassen til abonnentene i desember.

Klikk deg inn på facebook-profilen til Verdensmagasinet X her: https://www.facebook.com/Verdensmagasinet-X-181570828529129/?fref=ts

Nettsiden til X: http://www.xmag.no

I Tidsskriftet nr. 7/2022 kan du blant annet lese mer om dette: Mekanisk trombektomi ved hjerneinfarkt,  Covid-19-vaksinasjon blant europeiske innvandrere og at vegetar- og vegankost er sunt – med noe tilskudd

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Kunsthåndverk søker redaktør

Utlysningstekst finner du her.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.