Viktig dag for tidsskriftene!

28. april var det prisutdeling til årets vinnere i konkurransen Årets tidsskrift 2022. Vi diskuterte tidsskriftenes plass i norsk mediepolitikk, Kulturrådets rammer for dem og Josimars tilfelle spesielt. Det ble en god debatt med Josimar-redaktør Håvard Melnæs, utvalgsleder i Kulturrådet, Ida Habbestad, og Høyres mediepolitiske talsperson på Stortinget, Tage Pettersen. Guro Kleveland var debattleder.

Josimar ble kåret til  Årets tidsskrift 2022 og NUMER, Arr - idéhistorisk tidsskrift og Syn og Segn fikk priser for design, språk og formidling.

I Tidsskriftet nr. 7/2022 kan du blant annet lese mer om dette: Mekanisk trombektomi ved hjerneinfarkt,  Covid-19-vaksinasjon blant europeiske innvandrere og at vegetar- og vegankost er sunt – med noe tilskudd

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Kunsthåndverk søker redaktør

Utlysningstekst finner du her.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.