Viktig dag for tidsskriftene!

28. april var det prisutdeling til årets vinnere i konkurransen Årets tidsskrift 2022. Vi diskuterte tidsskriftenes plass i norsk mediepolitikk, Kulturrådets rammer for dem og Josimars tilfelle spesielt. Det ble en god debatt med Josimar-redaktør Håvard Melnæs, utvalgsleder i Kulturrådet, Ida Habbestad, og Høyres mediepolitiske talsperson på Stortinget, Tage Pettersen. Guro Kleveland var debattleder.

Josimar ble kåret til  Årets tidsskrift 2022 og NUMER, Arr - idéhistorisk tidsskrift og Syn og Segn fikk priser for design, språk og formidling.

Les bl.a. om: Digitalisering, stordata og kunstig intelligens. Store, komplekse datasett og kunstig intelligens kan gi ny innsikt om sykdom og helse. Helsetjenesten produserer store datamengder som kan utnyttes i forskning, men slik det er i dag, er disse dataene stengt.

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Kunsthåndverk søker redaktør

Utlysningstekst finner du her.

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.