Norsk Barneblad får prisen for design og layout

Redaktør: Nana Rise Lynum
Grafisk formgiver: Aina Griffin

Juryens begrunnelse:

Å formgi et tidsskrift som appellerer til barn i alderen 7 – 14 år er noe Norsk Barneblad mestrer til fulle. Å bla i dette oppleves som et visuelt tivoli som både kan engasjere den knapt lesekyndige og den viderekommende lesehesten. Her finnes en god og engasjerende blanding av illustrative faktaopplysninger, småstoff og tegneserier. Ingressene hjelper leseren inn i stoffet, typografien lar øynene gli behagelig over sidene og billeddramatiseringene vekker leselysten. På en forbilledlig måte viser Norsk Barneblad hvordan grafisk design kan løfte innholdet og engasjere til leselyst.

Barn og Covid-19: Foreldres spagat i pandemien – og alle valg som har blitt tatt og skal bli tatt – er temaet som rommer forsiden i nyeste utgave av Tidsskriftet. Skal man holde barnet hjemme? Må vi teste nå? Og skal 12-åringen få vaksine?

Ønsker du kursinfo fra Tidsskriftforeningen?

Da kan du registrere deg her og få tilsendt informasjon om alle kurs vi arrangerer.

Fikk du ikke med deg alt? Se Tidsskriftdagen på Youtube!

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.