Om oss

Norsk Tidsskriftforening er en møteplass for norske tidsskrifter av ulikt innhold, med ulik karakter og ulik plassering, både faglig, politisk, geografisk og sosialt. Tidsskriftforeningen driver den webportalen du nå besøker.

Tidsskriftforeningen ble stiftet våren 2003. Foreningen er en samarbeidsorganisasjon for politiske, allmennkulturelle og litterære tidsskrift i Norge. Et ideforum som kan styrke tidsskriftene og målbære felles interesser overfor det offentlige og andre aktuelle parter. Foreningen ønsker å ta opp tema av felles interesse, som profilering, markedsføring, distribusjon, finansiering og redaksjonell utvikling.

Tidsskriftforeningen driver webportalen Tidsskriftforeningen.no som både er en møteplass for tidsskriftene, men også for norsk offentlighet generelt. I tillegg skal foreningen arrangere seminarer, møter og etablere fora som totalt bidrar til å styrke tidsskriftenes stilling i norsk offentlighet.

Tidsskriftforeningen er åpen for allmenne tidsskrift som i bred forstand tar for seg spørsmål og tema i kultur og samfunn. Utgivere kan være foreninger, organisasjoner og forlag.

Foreningens daglige drift koordineres av Tone K. Olsen, som kan nås på post@tidsskriftforeningen.no . Styreleder er Bente Riise, som kan nås på bente.riise@samlaget.no .

Under finner du betingelsene for medlemskap i Norsk Tidsskriftforening. Nederst finner du nærmere informasjon om hvordan dere søker. Vi henviser for øvrig til foreningens vedtekter.

Som medlem kan opptas politiske, allmennkulturelle, vitenskapelige og litterære tidsskrifter og magasiner i Norge.

Friskere eldre? I det nye nummret av Tidsskriftet kan du lese om HUNT-deltagere som er blitt friskere enn før. For å kunne planlegge helse- og omsorgstjenestene er det viktig å få kunnskap om hva man kan forvente av behov både for medisinsk oppfølging og for praktisk bistand.

15.00-17.00 17. august 2017

TFs kontor, Litteraturhuset