Norsk tidsskriftforening organiserer norske tidsskrifter.

Tidsskriftforeningen ble stiftet våren 2003. Foreningen skal fremme tidsskriftenes interesser overfor offentlige myndigheter og andre samfunnsaktører, bidra til å synliggjøre tidsskriftene i det offentlige rom, og arbeide for å heve kompetansen i tidsskriftene. Foreningen skal videre forvalte medlemmenes interesser angående opphavsrett.

Tidsskriftforeningen er åpen for allmenne og vitenskapelige tidsskrift som i bred forstand tar for seg spørsmål og tema i kultur og samfunn. Utgivere kan være foreninger, organisasjoner og forlag.

Foreningen kontaktes på post@tidsskriftforeningen.no. Generalsekretær Bente Riise kontaktes på bente.riise@tidsskriftforeningen.no.

Under finner du betingelsene for medlemskap i Norsk tidsskriftforening. Nederst finner du nærmere informasjon om hvordan dere søker. Vi henviser for øvrig til foreningens vedtekter.

Som medlem kan opptas politiske, allmennkulturelle, vitenskapelige og litterære tidsskrifter og magasiner i Norge.

Nummer 1 2019, har artikler om sosial reproduksjon, sjukehuskamp og pensjon, abortdebatt og et reisebrev fra markeringen av 100-årsdagen for mordet på Rosa Luxemburg i Berlin.

Nyheter fra Eurozine