10.10-10.45 Tekstallmenningen går digitalt!

Tekstallmenningen - tidsskrift- og småforlagssentralen er nå langt inne i sitt første driftsår, og Inga Moen Danielsen og Silje Heggren vil dele noen av sine erfaringer og ambisjoner.

Knut Paulsen er engasjert som prosjektleder for å utrede digital distribusjon, og han vil legge frem sin rapport og forslag til Tekstallmenningens felles plattform for kulturtidsskriftene.

Inga Moen Danielsen (f. 1978). Kulturprodusent med bred tverrfaglig bakgrunn, bl.a. fra det frie scenekunstfeltet og en rekke musikkfestivaler, samt fra kulturinstitusjoner som BIT Teatergarasjen, Festspillene i Bergen, Carte Blanche, Kulturhuset Østre og Litteraturhuset i Bergen. Hun er nå daglig leder i Tekstallianse, et nettverk for litteraturfeltet på Vestlandet og i Tekstallmenningen - tidsskrift- og småforlagssentralen.

Journalistiske kurs

Kurs i programleiing og debatt

Kurs i litteratur-, teater og kunstkritikk i Oslo, Bergen; Trondheim og på nett

Barn og Covid-19: Foreldres spagat i pandemien – og alle valg som har blitt tatt og skal bli tatt – er temaet som rommer forsiden i nyeste utgave av Tidsskriftet. Skal man holde barnet hjemme? Må vi teste nå? Og skal 12-åringen få vaksine?

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.

Tidsskriftdagen 2020

Tidsskriftdagen 2020 ble strømmet og du kan se den på vår Youtubekanal her.