14.30-15.00 Design, foto og illustrerte uttrykk

Designer Aina Griffin forteller hvordan man kan tenke design og benytte seg av illustrasjoner, foto og layout for å forsterke tidsskriftets egenart og budskap. Designuttrykk er også med på å lage et visuelt mangfold og invitere leseren inn i nye verdener. Designets funksjon er å forsterke innholdet og ikke å tvinge det inn i en forutbestemt form.

Norsk Barneblad vant pris for god design 2021, og redaktør Nana Rise-Lynum og designer Aina Griffin forteller om prosessen underveis og hvor viktig samarbeidet mellom redaktør og designer er. Et tett samarbeid mellom redaksjon og design åpner for bedre visuelle løsninger som underbygger og løfter fram innholdet.

Journalistiske kurs

Kurs i programleiing og debatt

Kurs i litteratur-, teater og kunstkritikk i Oslo, Bergen; Trondheim og på nett

Barn og Covid-19: Foreldres spagat i pandemien – og alle valg som har blitt tatt og skal bli tatt – er temaet som rommer forsiden i nyeste utgave av Tidsskriftet. Skal man holde barnet hjemme? Må vi teste nå? Og skal 12-åringen få vaksine?

Alle tidsskrift skal ha ISSN-nummer. ISSN-nummeret brukes til å identifisere tidsskriftet, og er det samme uansett årgang og utgavenummer.

Les mer her.

Tidsskriftdagen 2020

Tidsskriftdagen 2020 ble strømmet og du kan se den på vår Youtubekanal her.