Debattmøte 6.12.: Formidling – universitetenes tredje samfunnsoppdrag

Hvorfor er forskningsformidling viktig? Akademia kritiseres stadig for å formidle for lite, for å ikke vektlegge formidling ved ansettelser og opprykk og for å være tilfredse med at forskningen kun når ut til fagfeller

Formidling er universitetenes tredje samfunnsoppdrag, men hvordan definerer vi egentlig formidling? Teller vi medieoppslag, men overser forskningens bidrag til politikkutforming, forvaltning og næringsliv? Kan vi utforme en formidlingspolitikk som er mer dekkende for akademias brede samfunnsoppdrag?

Rektor Svein Stølen og viserektor Åse Gornitzka har skrevet en artikkel i Nytt Norsk Tidsskrift om formidling: På tide med en ny formidlingspolitikk, som kommer ut 7. desember.

I den anledning inviterer NNT til debattmøte onsdag 6. desember 16:30 i  FrokostkjellerenKarl Johans gate 47

Bli med på diskusjonen om hvordan akademias formidling og samspill med samfunnet kan utvikles.

Ordstyrer: Vidar Enebakk, redaktør Nytt Norsk Tidsskrift

Deltagere panel:

Enkel servering.

Meld deg på her: https://nettskjema.uio.no/answer/formidling.html

Kart til Frokostkjelleren: https://www.uio.no/om/finn-fram/omrader/sentrum/se05/

Transaktivisme og abort, arkitektur og lefsebaking. I den nye utgåva av Syn og Segn er det temasider om arkitektur og byggkvalitet, samtale om sorteringssamfunnet med barnelege Ola Didrik Saugstad, tekstar om einsemd, goth-miljøet og dei kvite flekkane i verdsrommet.

Nyheter fra Eurozine