Deler redaktørjobben i X-mag

Elida Høeg og Kjersti Kanestrøm Lie blir nye sjefredaktører i Verdensmagasinet X.De to nye redaktørene ble først kjent på Radio Orakel, og har jobbet sammen som frilansere på flere reportasjer de senere årene.

Nå tar de to kvinnene i 20-årene over som nye sjefredaktører i Verdensmagasinet X.

– Vi ønsker å videreføre den høye journalistiske kvaliteten, men kanskje trekke opp synligheten på journalistikken. Tekstene har ikke alltid kommet ut blant folk, sier 24 år gamle Høeg.

– Hvordan skal dere få dem ut blant folk?

– Vi skal være flinkere til å være synlig på nett og i sosiale medier svarer 29 år gamle Kjersti Kanestrøm Lie.

De to har allerede opprettet en konto for fagbladet på Instagram.

– Vi vil gjerne at alle følger den. Der får du mer «behind the scenes», sier hun.

Les hele saken fra Journalisten her.

Fosse og klima, treningstips og regionreform: I den nye utgåva av Syn og Segn er det ein stor samtale med forfattaren Jon Fosse og temaartiklar om han. Vidare er det tekstar om vindmøller og regionreform. Og korleis er det å vere ein økonomisk noldus? Er det behov for ei revitalisering av skjønnlitteraturen i norskfaget, og korleis er det når sorga aldri slepper taket?

Nyheter fra Eurozine