Deler redaktørjobben i X-mag

Elida Høeg og Kjersti Kanestrøm Lie blir nye sjefredaktører i Verdensmagasinet X.De to nye redaktørene ble først kjent på Radio Orakel, og har jobbet sammen som frilansere på flere reportasjer de senere årene.

Nå tar de to kvinnene i 20-årene over som nye sjefredaktører i Verdensmagasinet X.

– Vi ønsker å videreføre den høye journalistiske kvaliteten, men kanskje trekke opp synligheten på journalistikken. Tekstene har ikke alltid kommet ut blant folk, sier 24 år gamle Høeg.

– Hvordan skal dere få dem ut blant folk?

– Vi skal være flinkere til å være synlig på nett og i sosiale medier svarer 29 år gamle Kjersti Kanestrøm Lie.

De to har allerede opprettet en konto for fagbladet på Instagram.

– Vi vil gjerne at alle følger den. Der får du mer «behind the scenes», sier hun.

Les hele saken fra Journalisten her.

I høst er det hundre år siden den russiske Oktoberrevolusjonen fant sted. oktoberrevolusjonen viste en hel verden at det ikke er naturgitt hvem som skal herske og hvem som skal herskes over. Revolusjonen var til stor inspirasjon for hele den norske arbeiderbevegelsen de første åra etter den fant sted. Årets siste nummer har oktoberrevolusjonen som tema, håper vi også klarer å overraske litt!

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern