Ekstra støtte i krisetider

Tidsskrifter, skribenter, fotografer, kunstnere og forfattere kan søke støtte til ekstraordinære prosjekter nå.

Fritt Ord lyser ut nye 40 mill., Kulturrådet har sett av inntil 30 mill. Begge legger vekt på alternative måter å formidle på, sikre god offentlig debatt og at kulturlivet ikke stopper opp.

Norsk tidsskriftforening bidrar så langt vi kan med råd og vink, også med prosjekt og søknader. Vi vil også gjerne vite hvor skoen trykker for våre medlemmer nå.

Kontakt bente.riise@tidsskriftforeningen.no eller ring 90 58 48 38.

Tema for årets femte utgave er fagfornyelsen. Fokus ligger på tverrfaglige temaer i de nye læreplanene som ble tatt i bruk i høst, og på hvordan digitalisert undervisning påvirker lærer og elev. Mange interessante perspektiver åpner seg når man ser nærmere på hvordan de ulike temaene folkehelse og livsmestring, demokrati og medborgerskap og bærekraftig utvikling krysser hverandre.