En tidskriftsöversikt

Den elektroniska Kulturtidskriften 2013 är en katalog över några av Sveriges intressantaste tidskrifter och för den delen också några Finlandssvenska.

Titlar de flesta inte har en aning finns 4 ARK, Ad Lucem, Aiolos, ALIF, Alkohol & Narkotika, Amnesty Press, Arbetaren, Arbetarhistoria, Arche, Arena, Arkitektur, Arkitekturtidskriften Kritik, Avaye Zan, Avsikter, Axess, Balder, bang, Biblis och många fler.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

– Rollen som dobbeltagent var en gavepakke, sier Ingrid Bolsø Berdal.  Les siste nyhetsbrev fra Cinema her.