Endringer i søknadsfrister hos Kulturrådet

Endringer i frister

For 2019 er det én felles frist i september for de to tidsskriftordningene. Fristen er 4. september 2018 kl. 13:00. Det er ikke lenger frist i juni.

Tidsskrift som ønsker å bli vurdert for begge ordninger, må sende én søknad til produksjonsstøtteordningen og én søknad til innkjøpsordningen.

Endring i beløp på innkjøpsordningen

Innkjøpsordningen for allmenne kulturtidsskrift har tidligere hatt et på forhånd definert søknadsbeløp på kr 220 000. For 2019 gjør vi dette til et minimumsbeløp og gjør det opp til tidsskriftet selv å definere søknadsbeløpet.

Les om tidsskriftordningene her:

Innkjøpsordningen for allmenne kulturtidsskrift: http://www.kulturradet.no/stotteordning/-/vis/innkjopsordning-allmenne-kulturtidsskrift

Produksjonsstøtte til kulturtidsskrift: http://www.kulturradet.no/stotteordning/-/vis/produksjonsstotte-til-kulturtidsskrift

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.