Endringer i søknadsfrister hos Kulturrådet

Endringer i frister

For 2019 er det én felles frist i september for de to tidsskriftordningene. Fristen er 4. september 2018 kl. 13:00. Det er ikke lenger frist i juni.

Tidsskrift som ønsker å bli vurdert for begge ordninger, må sende én søknad til produksjonsstøtteordningen og én søknad til innkjøpsordningen.

Endring i beløp på innkjøpsordningen

Innkjøpsordningen for allmenne kulturtidsskrift har tidligere hatt et på forhånd definert søknadsbeløp på kr 220 000. For 2019 gjør vi dette til et minimumsbeløp og gjør det opp til tidsskriftet selv å definere søknadsbeløpet.

Les om tidsskriftordningene her:

Innkjøpsordningen for allmenne kulturtidsskrift: http://www.kulturradet.no/stotteordning/-/vis/innkjopsordning-allmenne-kulturtidsskrift

Produksjonsstøtte til kulturtidsskrift: http://www.kulturradet.no/stotteordning/-/vis/produksjonsstotte-til-kulturtidsskrift

Fosse og klima, treningstips og regionreform: I den nye utgåva av Syn og Segn er det ein stor samtale med forfattaren Jon Fosse og temaartiklar om han. Vidare er det tekstar om vindmøller og regionreform. Og korleis er det å vere ein økonomisk noldus? Er det behov for ei revitalisering av skjønnlitteraturen i norskfaget, og korleis er det når sorga aldri slepper taket?

Nyheter fra Eurozine