Fanfare lanseres i Tokyo i dag

Det er ventet fullt hus når verdenshistoriens første japanske utgave av kulturtidsskriftet Fanfare lanseres på Fuglen i Tokyo i kveld. 11 japanske oversettere har på idealistisk basis vært med på det omfattende arbeidet med å oversette magasinets femte nummer til japansk

#5 er det internasjonale nummeret og har bidrag fra blant andre Empress Of, Hilde Østby, Ole Giæver, Kjersti Annesdatter Skomsvold, Lars Lillo-Stenberg, Maria Navarro Skaranger, Ottessa Moshfegh og Sandra Kolstad.

I tillegg til norsk og japansk, kommer også Fanfare #5 på engelsk. Den engelske utgaven kommer denne uka også i salg i New York – og flere utsalgssteder i Berlin og London har også meldt sin interesse.

TOKYO

– Fuglen
– DAIKANYAMA TSUTAYA BOOKS

NEW YORK

– Budin
– BookCourt
– Book Culture

For bilder eller mer informasjon:
Synne Øverland Knudsen
Redaktør i Fanfare

synne@fanfaremag.no

Kulturtidsskriftet Fanfare // Tokyo

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!