For tidsskrifter, redaksjoner, utgivere, journalister og skribenter:

12.00 Nye medlemstilbud med løfte om økonomiske fordeler
v/Polinor
Presentasjon av firmaet og tjenestene de tilbyr Tidsskriftforeningens medlemmer: Besparelser på opp mot 25% på porto etter inngått avtale med Posten. Annonsesamkjøring som kan gi inntekter for små tidsskrift og konkurransedyktige og rimeligere priser på trykking.

12.30 Journalistikksatsing – en unik sjanse for tidsskrifter og journalister
v/Fritt Ord og Norsk tidsskriftforening
Fritt Ord vil løfte norsk journalistikk, og gir støtte til journalistiske prosjekter. Tidsskriftoreningen ønsker et journalistisk løft i norske tidsskrifter, og inviterer skribenter og redaktører til dette. Hva er god tidsskriftjournalistikk, hvilke sjangrer finnes og hva skal til for å få støtte?

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.