Høring i Kulturrådet; tidsskriftene krever et løft

Kulturrådet ønsker å legge om støtten til norske kulturtidsskrifter. 29. oktober ble det avholdt en muntlig høring hvor aktørene i tidsskriftmiljøene fikk komme med sine synspunkter. Flere tidsskrifter, både godt etablerte og nye, trues med nedleggelse hvis ikke støtteordningene endres og økes.

Tidsskriftforeningen hadde med sitt tilsvar til høringen, og støtter og fremmer krav om en betydelig økonomisk økning fra Kulturrådet til tidsskriftfeltet.

Les Klassekampens sak her.

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!