Hugs søknadsfrist 2. juni hos Norsk kulturråd

Søknad om produksjonsstøtte og innkjøpsordninga for tidsskrift må sendast innan torsdag 2, juni klokka 13.00. Søknadene må sendast elektronisk på søknadsportalen deira.

Fristen gjeld både for produksjonsstøtte og innkjøpsordninga for tidsskrift. Dei som søkjer om innkjøpsstøtte, vil automatisk bli vurdert for produksjonsstøtte om dei ikkje er aktuelle for innkjøpsordninga, så dei slepp å fylle ut to søknader.

Produksjonsstøtte til kulturtidsskrift: http://www.kulturradet.no/stotteordning/-/vis/produksjonsstotte-til-kulturtidsskrift

Innkjøpsstøtte for allmenne kulturtidsskrift:  http://www.kulturradet.no/stotteordning/-/vis/innkjopsordning-allmenne-kulturtidsskrift

Kulturrådet har også andre støtteordningar som tidsskrift kan søkje på, som t.d. formidling.

Støtte til litteraturformidling:  http://www.kulturradet.no/stotteordning/-/vis/litteraturformidling

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!