Hvem har gjort mest for Bergen?

Natt og Dag har sett på hvem som har gjort mest for Bergen i året som har gått. Og mellom mystiske twitrere, You-tube-lanseringer og diktere, dukker Charlotte Myrbråten opp. Kjent som redaktør av Fett, DJ, teateranmelder og styremedlem i Norsk Tidsskriftforening.

Natt og Dag skriver bl.a.: «Hatten av for den profilerte skribenten som i løpet av sin redaktørperiode har vist at feminismen stadig er en høyst virksom og nødvendig ideologi.»

Les hele saken på Natt og Dag.

Vi opplyser også om at er mulig å stemme på årets navn i samme artikkel.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.