Invitasjon til søknadsveiledning hos Kulturrådet

Ny ordning for tidsskrift og kritikk – møte og søknadsveiledning mandag 19. august. Kl. 10:00 – 12:00  i Mølleparken 2 i Oslo

I anledning ny ordning og nytt skjema, inviterer Kulturrådet til søknadsveiledning i våre lokaler. Ansvarlige saksbehandlere vil sammen med kolleger fra seksjon for søknadsforvaltning svare på spørsmål og gå gjennom søknadsskjema.

Interesserte anmodes om å lese styringsdokumenter og gå gjennom skjema før møtet:

Møtet strømmes, og de som følger strømmingen vil også kunne stille spørsmål på nærmere angitt e-postadresse (følg med på Kulturrådets nettsider – kalenderhendelser).

Meld deg på her – frist fredag 16.8. kl. 12: https://response.questback.com/abmutvikling/veiledning19august

Enkel servering.

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!