Kvalitetstidsskrift i nød – skal det være slik?

Norsk Shakespeare- og Teatertidsskrift har i løpet av kort tid mottatt flere priser; Årets tidsskrift 2012 i Norge og den prestisjetunge Willy Brandt-prisen i Tyskland.

Oppmerksomheten rundt tidsskriftet er stor, med intervjuer og artikler i flere aviser og kulturtidsskrifter.  Men det kan spøke for tidsskriftets framtid. Til tross for både priser og respekt i alle miljøer for et tidsskrift preget av svært høy kvalitet, er det mer enn vanskelig å få den økonomiske støtten som skal til for å drive tidsskriftet.

Les også dette:

Intervju i Scenekunst:

intervju i Vinduet:

Artikkel om Therese Bjørneboe i Vagant, der tema er Therese sitt arbeid som kritiker:  http://www.vagant.no/hon-var-dar/

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.