Kvalitetstidsskrift i nød – skal det være slik?

Norsk Shakespeare- og Teatertidsskrift har i løpet av kort tid mottatt flere priser; Årets tidsskrift 2012 i Norge og den prestisjetunge Willy Brandt-prisen i Tyskland.

Oppmerksomheten rundt tidsskriftet er stor, med intervjuer og artikler i flere aviser og kulturtidsskrifter.  Men det kan spøke for tidsskriftets framtid. Til tross for både priser og respekt i alle miljøer for et tidsskrift preget av svært høy kvalitet, er det mer enn vanskelig å få den økonomiske støtten som skal til for å drive tidsskriftet.

Les også dette:

Intervju i Scenekunst:

intervju i Vinduet:

Artikkel om Therese Bjørneboe i Vagant, der tema er Therese sitt arbeid som kritiker:  http://www.vagant.no/hon-var-dar/

Filosofisk supplement er et studentdrevet tidsskrift for filosofi. Denne utgaven er dedisert til Immanuel Kant og hans filosofi. Tekstene er skrevet av både nåværende og tidligere studenter, samt akademikere fra inn og utland.