Kvalitetstidsskrift i nød – skal det være slik?

Norsk Shakespeare- og Teatertidsskrift har i løpet av kort tid mottatt flere priser; Årets tidsskrift 2012 i Norge og den prestisjetunge Willy Brandt-prisen i Tyskland.

Oppmerksomheten rundt tidsskriftet er stor, med intervjuer og artikler i flere aviser og kulturtidsskrifter.  Men det kan spøke for tidsskriftets framtid. Til tross for både priser og respekt i alle miljøer for et tidsskrift preget av svært høy kvalitet, er det mer enn vanskelig å få den økonomiske støtten som skal til for å drive tidsskriftet.

Les også dette:

Intervju i Scenekunst:

intervju i Vinduet:

Artikkel om Therese Bjørneboe i Vagant, der tema er Therese sitt arbeid som kritiker:  http://www.vagant.no/hon-var-dar/

Mellom #1/2019 handlar om omsetting og musikk, men rommar òg eit utval ny litteratur i omsetting, faste spalter og omtalar av omsett litteratur.

Nyheter fra Eurozine