Påminnelse: Kopinorseminaret med tema "Norsk språk i høyere utdanning?"

Våren 2020 legges den nye språkmeldingen fram. Én av utfordringene er det som er i ferd med å skje i høyere utdanning, der norsk på flere områder erstattes av engelsk som undervisningsspråk. I samarbeid med Den norske Forleggerforening og Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforening inviterer vi til Kopinorseminaret 2020 og spør: Hva gjør vi med det?

Thon konferansesenter, Nansensalen, Universitetsgata 26, Oslo - Torsdag 27. februar, kl. 9–12

Påmeldingsfrist er onsdag 19. februar.

Disse får du høre på Kopinorseminaret 2020:

• Nina Teigland, seksjonssjef for fagspråk og språk i samfunn og høyere utdanning i Språkrådet
  • Arne Vestbø, generalsekretær i Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforening
  • Birgit Skaldehaug, leder av akademisk utvalg i Den norske Forleggerforening og forlagssjef i Cappelen Damm Akademisk
  • Jonas Økland, studentleder ved Handelshøyskolen BI og vara i sentralstyret til Norsk Studentorganisasjon
  • Politisk ledelse i Kunnskapsdepartementet er invitert

Programmet avsluttes med lunsj kl. 12. Seminaret er gratis, men påmelding er nødvendig.

Velkommen!

Tema for årets femte utgave er fagfornyelsen. Fokus ligger på tverrfaglige temaer i de nye læreplanene som ble tatt i bruk i høst, og på hvordan digitalisert undervisning påvirker lærer og elev. Mange interessante perspektiver åpner seg når man ser nærmere på hvordan de ulike temaene folkehelse og livsmestring, demokrati og medborgerskap og bærekraftig utvikling krysser hverandre.