Påminnelse: Kopinorseminaret med tema "Norsk språk i høyere utdanning?"

Våren 2020 legges den nye språkmeldingen fram. Én av utfordringene er det som er i ferd med å skje i høyere utdanning, der norsk på flere områder erstattes av engelsk som undervisningsspråk. I samarbeid med Den norske Forleggerforening og Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforening inviterer vi til Kopinorseminaret 2020 og spør: Hva gjør vi med det?

Thon konferansesenter, Nansensalen, Universitetsgata 26, Oslo - Torsdag 27. februar, kl. 9–12

Påmeldingsfrist er onsdag 19. februar.

Disse får du høre på Kopinorseminaret 2020:

• Nina Teigland, seksjonssjef for fagspråk og språk i samfunn og høyere utdanning i Språkrådet
  • Arne Vestbø, generalsekretær i Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforening
  • Birgit Skaldehaug, leder av akademisk utvalg i Den norske Forleggerforening og forlagssjef i Cappelen Damm Akademisk
  • Jonas Økland, studentleder ved Handelshøyskolen BI og vara i sentralstyret til Norsk Studentorganisasjon
  • Politisk ledelse i Kunnskapsdepartementet er invitert

Programmet avsluttes med lunsj kl. 12. Seminaret er gratis, men påmelding er nødvendig.

Velkommen!

Tema «Næringsvett». Det er et tema som brått oppleves som høyaktuelt: Smitteverntiltakene mot koronaviruset rammer nå både næringslivet generelt og kulturfrilansere spesielt, på en måte det var vanskelig å se for seg for bare noen uker siden.