Rekordpåmelding til tidsskriftprisen

Hele 27 tidsskrifter har meldt seg på som kandidater til prisen som Årets tidsskrift. Det har aldri vært flere påmeldte.

- Vi har fått en betydelig økning i antallet påmeldte til Årets tidsskrift, og det er svært gledelig at så mange vil delta i konkurransen, sier koordinator Tone K. Olsen i Norsk tidsskriftforening.

Olsen forteller at antallet påmeldte i tidligere år har ligger mellom 15 og 20.

- Det skyldes nok at vi fra og med i år har åpnet for priser i flere kategorier, legger hun til.

Nå begynner juryen sitt arbeid med å lese tidsskriftene og ikke minst å sette seg inn i begrunnelsene tidsskriftene selv har levert.

Nytt av året er at juryen kan gi en pris i såkalt Åpen klasse. Les mer om endringene i tidsskriftprisen her.

Prisen deles ut etter årsmøtet i Norsk tidsskriftforening, torsdag 28. april på Litteraturhuset i Oslo.

Dette er de påmeldte

Ambulanseforum

Apollon

Arr – Idéhistorisk tidsskrift

Bøygen

Drama – Nordisk dramapedagogisk tidsskrift

Dyade

Fanfare

Folkemusikk

Fotografi

Jazznytt

Litteraturtidsskriftet Kamilla

Manifest Tidsskrift

Mellom

Norsk Shakespeare og teatertidsskrift

Prosa

St. Sunniva

Stemmer. Magasin for litterære og samfunnsengasjerte tekster

Strek

Syn og Segn

Tidsskrift for Norsk psykologforening

Tidsskriftet Minerva

Tidsskriftet Røyst

Vagant

Verdensmagasinet X

Vinduet

Wuxia – tidsskrift for filmkultur

Z filmtidsskrift

I høst er det hundre år siden den russiske Oktoberrevolusjonen fant sted. oktoberrevolusjonen viste en hel verden at det ikke er naturgitt hvem som skal herske og hvem som skal herskes over. Revolusjonen var til stor inspirasjon for hele den norske arbeiderbevegelsen de første åra etter den fant sted. Årets siste nummer har oktoberrevolusjonen som tema, håper vi også klarer å overraske litt!

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern