Rekordpåmelding til tidsskriftprisen

Hele 27 tidsskrifter har meldt seg på som kandidater til prisen som Årets tidsskrift. Det har aldri vært flere påmeldte.

- Vi har fått en betydelig økning i antallet påmeldte til Årets tidsskrift, og det er svært gledelig at så mange vil delta i konkurransen, sier koordinator Tone K. Olsen i Norsk tidsskriftforening.

Olsen forteller at antallet påmeldte i tidligere år har ligger mellom 15 og 20.

- Det skyldes nok at vi fra og med i år har åpnet for priser i flere kategorier, legger hun til.

Nå begynner juryen sitt arbeid med å lese tidsskriftene og ikke minst å sette seg inn i begrunnelsene tidsskriftene selv har levert.

Nytt av året er at juryen kan gi en pris i såkalt Åpen klasse. Les mer om endringene i tidsskriftprisen her.

Prisen deles ut etter årsmøtet i Norsk tidsskriftforening, torsdag 28. april på Litteraturhuset i Oslo.

Dette er de påmeldte

Ambulanseforum

Apollon

Arr – Idéhistorisk tidsskrift

Bøygen

Drama – Nordisk dramapedagogisk tidsskrift

Dyade

Fanfare

Folkemusikk

Fotografi

Jazznytt

Litteraturtidsskriftet Kamilla

Manifest Tidsskrift

Mellom

Norsk Shakespeare og teatertidsskrift

Prosa

St. Sunniva

Stemmer. Magasin for litterære og samfunnsengasjerte tekster

Strek

Syn og Segn

Tidsskrift for Norsk psykologforening

Tidsskriftet Minerva

Tidsskriftet Røyst

Vagant

Verdensmagasinet X

Vinduet

Wuxia – tidsskrift for filmkultur

Z filmtidsskrift

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!