Søk støtte til nordisk nettverksbygging

Ønsker du å bygge nettverk mellom ditt og andre nordiske og/eller baltiske tidsskrift? Nå kan du søke støtte til dette.

Kulturkontakt Nord har nå utlyst muligheten for å søke om bidrag til nettverksbygning innen kunst- og kulturfeltet i de nordiske og baltiske landene. Søknadsfristen er 10. oktober 2012.

I utlysningen fremheves kjernen i et nettverk blant annet å være samarbeid med ulike aktører, å utvikle partnerskap og å lære fra hverandre. Et nettverk gir flere kontakter, utveksler erfaringer og utvikler kunnskap.

For å bygge opp under dette åpner Kulturkontakt Nord for støtte til både kortvarige (ett år) og langvarige (tre år) nettverk.

I det ettårige nettverket kan man søke om opp til € 25 000, og man kan få dekket inntil 70 prosent av utgiftene til prosjektet. Førstegangssøkende vil kunne gis denne støtten, og deretter vurderes for langvarig støtte dersom nettverket er velfungerende.

I det treårige nettverket er høyeste søknadssum € 150 000, noe som vil kunne gis som en delfinansiering på inntil 50 prosent av utgiftene.

Les mer om støtteordningen og forutsetninger på Kulturkontakt Nords hjemmesider (http://www.kulturkontaktnord.org/lang-sv/kulturprogrammen/mobilitetsprogrammet/stoed-till-naetverk).

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

– Rollen som dobbeltagent var en gavepakke, sier Ingrid Bolsø Berdal.  Les siste nyhetsbrev fra Cinema her.