Stipend for redaktører og utgivere

Vi minner også om at Fagpressen har økt potten for stipender betydelig. Det er kun en utlysning i året.

Du kan søke stipend til prosjekter som har relevans i ditt arbeid, og som bidrar til økt kunnskap og kompetanse for det mediet du arbeider i eller for. Prosjektene skal som hovedregel være planlagt framover i tid. Fondsstyrene har myndighet til å avgjøre om det mulig å innvilge stipend til allerede gjennomførte prosjekter.

Informasjon finner du her.

Redaktører søker stipend fra Redaktørfondet, som har disse vedtektene.

Utgivere, journalister og markedsmedarbeidere søker stipend fra Utgiverfondet, som har disse vedtektene.

Fagpressens stipender er søkbare for alle rettighetshavere, både medlemmer og ikke-medlemmer. Det vil si at medlemmer i TF kan søke på begge disse stipendpottene.

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!