Stipend for redaktører og utgivere

Vi minner også om at Fagpressen har økt potten for stipender betydelig. Det er kun en utlysning i året.

Du kan søke stipend til prosjekter som har relevans i ditt arbeid, og som bidrar til økt kunnskap og kompetanse for det mediet du arbeider i eller for. Prosjektene skal som hovedregel være planlagt framover i tid. Fondsstyrene har myndighet til å avgjøre om det mulig å innvilge stipend til allerede gjennomførte prosjekter.

Informasjon finner du her.

Redaktører søker stipend fra Redaktørfondet, som har disse vedtektene.

Utgivere, journalister og markedsmedarbeidere søker stipend fra Utgiverfondet, som har disse vedtektene.

Fagpressens stipender er søkbare for alle rettighetshavere, både medlemmer og ikke-medlemmer. Det vil si at medlemmer i TF kan søke på begge disse stipendpottene.

Tema for årets femte utgave er fagfornyelsen. Fokus ligger på tverrfaglige temaer i de nye læreplanene som ble tatt i bruk i høst, og på hvordan digitalisert undervisning påvirker lærer og elev. Mange interessante perspektiver åpner seg når man ser nærmere på hvordan de ulike temaene folkehelse og livsmestring, demokrati og medborgerskap og bærekraftig utvikling krysser hverandre.