Suksess for språk og tanke

De to svenske tidsskriftene Modern Psykologi og Språktidningen utga i vår et felles og ekstra tykt spesialnummer om språk og tanke. Utgaven solgte i hele 5190 eksemplarer, noe som er mer enn normalt.

Forskning om hvordan mennesker tilegner seg og utvikler språk er et av vitenskapens mest spennende forskningsområder.

Disse to tidsskriftenes eksperiment viste at leserne delte den store interessen for språk og psykologi. Med forskjellige innfallsvinkler, men mange berøringspunkter omkring samme tema ble utgivelsen en stor suksess.

Modern Psykologi vant prisen Årets tidskrift 2012 i Sverige. Språktidningen fikk prisen for beste kronikk. Begge tidsskriftene er i salg i Norge.

I høst er det hundre år siden den russiske Oktoberrevolusjonen fant sted. oktoberrevolusjonen viste en hel verden at det ikke er naturgitt hvem som skal herske og hvem som skal herskes over. Revolusjonen var til stor inspirasjon for hele den norske arbeiderbevegelsen de første åra etter den fant sted. Årets siste nummer har oktoberrevolusjonen som tema, håper vi også klarer å overraske litt!

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern