Verdensmagasinet X overlever

TF-medlemmet Verdensmagasinet X vil fortsatt kunne få økonomisk støtte fra Norad over den såkalte infostøtteordningen. Dermed er krisen avblåst og bladet som ble stiftet i 1991 og som kommer i fire utgaver årlig, blir ikke nedlagt.

Også fagbladet Bistandsaktuelt, som er medlem av Fagpresseforeningen, overlever etter at budsjettsalderingen tilbakeførte pengen som regjeringen foreslå å kutte til bladet.

Både Verdensmagasinet X og Bistandsaktuelt finansieres av Det norske direktoratet for utviklingsarbeid. Bistandsaktuelt eies også av Norad, mens Verdensmagasinet X er en forening hvor solidaritetsorganisasjonene Fellesrådet for Afrika, SAIH, Latin-Amerikagruppene og bistandsorganisasjonen Utviklingsfondet er medlemmer.

Neste utgave av Verdensmagasinet X, som er en spesialutgave med fokus på klimaspørsmål, kommer i postkassen til abonnentene i desember.

Klikk deg inn på facebook-profilen til Verdensmagasinet X her: https://www.facebook.com/Verdensmagasinet-X-181570828529129/?fref=ts

Nettsiden til X: http://www.xmag.no

I høst er det hundre år siden den russiske Oktoberrevolusjonen fant sted. oktoberrevolusjonen viste en hel verden at det ikke er naturgitt hvem som skal herske og hvem som skal herskes over. Revolusjonen var til stor inspirasjon for hele den norske arbeiderbevegelsen de første åra etter den fant sted. Årets siste nummer har oktoberrevolusjonen som tema, håper vi også klarer å overraske litt!

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern