Verdensmagasinet X overlever

TF-medlemmet Verdensmagasinet X vil fortsatt kunne få økonomisk støtte fra Norad over den såkalte infostøtteordningen. Dermed er krisen avblåst og bladet som ble stiftet i 1991 og som kommer i fire utgaver årlig, blir ikke nedlagt.

Også fagbladet Bistandsaktuelt, som er medlem av Fagpresseforeningen, overlever etter at budsjettsalderingen tilbakeførte pengen som regjeringen foreslå å kutte til bladet.

Både Verdensmagasinet X og Bistandsaktuelt finansieres av Det norske direktoratet for utviklingsarbeid. Bistandsaktuelt eies også av Norad, mens Verdensmagasinet X er en forening hvor solidaritetsorganisasjonene Fellesrådet for Afrika, SAIH, Latin-Amerikagruppene og bistandsorganisasjonen Utviklingsfondet er medlemmer.

Neste utgave av Verdensmagasinet X, som er en spesialutgave med fokus på klimaspørsmål, kommer i postkassen til abonnentene i desember.

Klikk deg inn på facebook-profilen til Verdensmagasinet X her: https://www.facebook.com/Verdensmagasinet-X-181570828529129/?fref=ts

Nettsiden til X: http://www.xmag.no

Transaktivisme og abort, arkitektur og lefsebaking. I den nye utgåva av Syn og Segn er det temasider om arkitektur og byggkvalitet, samtale om sorteringssamfunnet med barnelege Ola Didrik Saugstad, tekstar om einsemd, goth-miljøet og dei kvite flekkane i verdsrommet.

Nyheter fra Eurozine

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern