Visueltkonkurransen 2013: Gull til www.architecturenorway.no!

Designbyrået Sletten & Østvold fikk gull i årets Visueltkonkurranse i kategorien Interaktiv design – Redaksjonell design, for www.architecturenorway.no, nettmagasinet for Arkitektur N.

– Dette er et stilrent, minimalistisk og typografidrevet nettsted som fremstår som tidløst og troverdig, sier juryen om www.architecturenorway.no. – Det er supersolid håndverk, det er ingen feil å finne overhodet, og det sitter like bra på mobil som på PC-skjermen.

– Dette er et veldig godt redaksjonelt rammeverk rett og slett. Man blir mer og mer glad i det jo mer man leser, og innholdet kommer ekstremt godt frem når man er så minimalistisk i virkemidlene man bruker.

www.architecturenorway.no

Design

Sletten & Østvold

Firma

Sletten & Østvold

Utvikler

Sletten & Østvold og Anthony Kolber (Staceyapp)

Redaksjonen

Ingerid Helsing Almaas, Einar Bjarki Malmquist, Janne Solvang og Åsne Maria Gundersen

Oppdragsgiver

Arkitektur N (Norske Arkitekters Landsforbund)

Juryens uttalelse:

”Dette er et stilrent, minimalistisk og typografidrevet nettsted som fremstår som tidløst. I tillegg er dette en troverdig måte å formidle innhold med faglig tyngde til målgruppen. Høy kvalitet på detaljnivå og god leseopplevelse gjør at nettstedet føles bedre og bedre over tid. I tillegg til stram og strukturert layout, gir dette assosiasjoner til moderne skandinavisk arkitektur.”

Dette er Visuelt:

Visuelt er en konkurranse innenfor området design, illustrasjon og visuell kommunikasjon. Visuelt arrangeres hvert år, og gjennomføres i mai for 20. gang. Visuelt arrangeres av Grafill, en interesseorganisasjon for utøvere innen visuell kommunikasjon.

www.grafill.no

www.architecturenorway.no

Facebook: /architecturenorway

Twitter: @architecturenor

E-post: post@architecturenorway.no

www.architecturenorway.no er basert på innhold fra tidsskriftet Arkitektur N. Arkitektur N (tidligere Byggekunst) er Norges fremste arkitekturtidsskrift, og har dokumentert og diskutert arkitektur i Norge siden 1919.

Kontakt:

Ingerid Helsing Almaas, ansvarlig redaktør for Arkitektur N og www.architecturenorway.no
iha@arkitektur-n.no, tel. +47 91 58 36 48 eller +1 347 972 5125

Einar Bjarki Malmquist, fagredaktør for Arkitektur N og www.architecturenorway.no
ebm@arkitektur-n.no, tel. +47 404 96 929

www.architecturenorway.no er et pilotprosjekt muliggjort av støtte fra Utenriksdepartementet. Pilotprosjektet er ikke-kommersielt og annonsefritt.

architecturenorway.no er designet av Sletten & Østvold Design Consultancy (slettenostvold.com) og utviklet i samarbeid med Anthony Kolber.

Arkitektur N utgis av NAL, Norske arkitekters landsforbund. www.arkitektur.no.

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!