Visueltkonkurransen 2013: Gull til www.architecturenorway.no!

Designbyrået Sletten & Østvold fikk gull i årets Visueltkonkurranse i kategorien Interaktiv design – Redaksjonell design, for www.architecturenorway.no, nettmagasinet for Arkitektur N.

– Dette er et stilrent, minimalistisk og typografidrevet nettsted som fremstår som tidløst og troverdig, sier juryen om www.architecturenorway.no. – Det er supersolid håndverk, det er ingen feil å finne overhodet, og det sitter like bra på mobil som på PC-skjermen.

– Dette er et veldig godt redaksjonelt rammeverk rett og slett. Man blir mer og mer glad i det jo mer man leser, og innholdet kommer ekstremt godt frem når man er så minimalistisk i virkemidlene man bruker.

www.architecturenorway.no

Design

Sletten & Østvold

Firma

Sletten & Østvold

Utvikler

Sletten & Østvold og Anthony Kolber (Staceyapp)

Redaksjonen

Ingerid Helsing Almaas, Einar Bjarki Malmquist, Janne Solvang og Åsne Maria Gundersen

Oppdragsgiver

Arkitektur N (Norske Arkitekters Landsforbund)

Juryens uttalelse:

”Dette er et stilrent, minimalistisk og typografidrevet nettsted som fremstår som tidløst. I tillegg er dette en troverdig måte å formidle innhold med faglig tyngde til målgruppen. Høy kvalitet på detaljnivå og god leseopplevelse gjør at nettstedet føles bedre og bedre over tid. I tillegg til stram og strukturert layout, gir dette assosiasjoner til moderne skandinavisk arkitektur.”

Dette er Visuelt:

Visuelt er en konkurranse innenfor området design, illustrasjon og visuell kommunikasjon. Visuelt arrangeres hvert år, og gjennomføres i mai for 20. gang. Visuelt arrangeres av Grafill, en interesseorganisasjon for utøvere innen visuell kommunikasjon.

www.grafill.no

www.architecturenorway.no

Facebook: /architecturenorway

Twitter: @architecturenor

E-post: post@architecturenorway.no

www.architecturenorway.no er basert på innhold fra tidsskriftet Arkitektur N. Arkitektur N (tidligere Byggekunst) er Norges fremste arkitekturtidsskrift, og har dokumentert og diskutert arkitektur i Norge siden 1919.

Kontakt:

Ingerid Helsing Almaas, ansvarlig redaktør for Arkitektur N og www.architecturenorway.no
iha@arkitektur-n.no, tel. +47 91 58 36 48 eller +1 347 972 5125

Einar Bjarki Malmquist, fagredaktør for Arkitektur N og www.architecturenorway.no
ebm@arkitektur-n.no, tel. +47 404 96 929

www.architecturenorway.no er et pilotprosjekt muliggjort av støtte fra Utenriksdepartementet. Pilotprosjektet er ikke-kommersielt og annonsefritt.

architecturenorway.no er designet av Sletten & Østvold Design Consultancy (slettenostvold.com) og utviklet i samarbeid med Anthony Kolber.

Arkitektur N utgis av NAL, Norske arkitekters landsforbund. www.arkitektur.no.

I høst er det hundre år siden den russiske Oktoberrevolusjonen fant sted. oktoberrevolusjonen viste en hel verden at det ikke er naturgitt hvem som skal herske og hvem som skal herskes over. Revolusjonen var til stor inspirasjon for hele den norske arbeiderbevegelsen de første åra etter den fant sted. Årets siste nummer har oktoberrevolusjonen som tema, håper vi også klarer å overraske litt!

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern